El programa, que s’impartirá els dies 7 i 14 d’octubre, pretén mostrar la nova Llei de procediment administratiu comú als membres de l’Administració, així com formar els funcionaris en les implicacions que comporta la Llei de Transparència.
Lorenzo Cotino Hueso, Catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de València, és l’encarregat d’impartir les jornades formatives organitzades per Equàlitat: participació i igualtat. Les sessions comprenen el dret d’accés a la informació pública, la publicitat activa i els elements bàsics de la nova legislació administrativa de procediment.
És, per tant, un projecte que s’inicia amb l’entrada en vigor de la Llei 39/2015, que obliga a totes les empreses i persones jurídiques a tramitar els procediments administratius de forma electrònica amb l’Administració des del passat 2 d’octubre. Així, es pretén millorar l’eficiència burocràtica amb una administració pública totalment interconnectada i sense la utilització de paper.
L’Ajuntament de Llíria és el primer en implantar la capacitació de funcionaris per a la nova Llei de Procediment Administratiu amb un curs pioner en la Comunitat Valenciana. Ferran Pina, regidor de Comunicació, Modernizació, Transparència i Patrimoni Històric de Llíria ha assegurat que estes jornades són necessàries per “posar finestres obertes” entre la ciutadania i l’Administració, un pas que hauran de fer obligatòriament tant les personalitats jurídiques com les entitats sense personalitat jurídica pròpia.
COMUNICACIÓ EQUÀLITAT